New York - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Brigit Antens - WaarBenJij.nu New York - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Brigit Antens - WaarBenJij.nu

New York

Door: Brigit

Blijf op de hoogte en volg Brigit

03 September 2013 | Verenigde Staten, New York

Dag allemaal,

Hier dan mijn eerste reisverslag vanuit de USA! Zoals jullie ondertussen al weten is onze reis gestart in New York City. We hebben hier ook echt de toerist uit gehangen. Noem maar een toeristische 'attractie' en we zijn er geweest: Rockefeller Center, Statue of Liberty, Times Square, 9/11 Memorial, Yankee Stadium, etc. Als het 'jonkie' van ons reisgezelschap was ik vrij snel gewend aan de drukte van de stad en het gebruik van de metro om de lange afstanden te overbruggen. Het 'oudere' deel van ons reisgezelschap had hier iets meer moeite mee in het begin. Maar na een paar dagen ging dat een stuk beter :)

De eerste avond zijn we gelijk naar de Top of the Rock gegaan in het Rockefeller Center. Vanuit het dak heb je echt een ongelooflijk mooi uitzicht over Manhattan. Daarvoor alleen al zou ik iedereen aanraden om naar New York te gaan.

De volgende dag zijn we 's ochtends vroeg richting South Manhattan gereisd om daar op de ferry richting het Statue of Liberty te stappen. Helaas was Ellis Island gesloten voor publiek en konden we daar niet op. Na terugkomst op het vaste land zijn we door het zuidelijke deel van Manhattan gaan wandelen langs Wall Street, 9/11 Memorial en de wijk SoHo. Vervolgens hebben we nog 'even' half Central Park doorkruist. Bleek toch een grotere afstand dan gedacht ;) 's Avonds dé toeristische hotspot van New York bezocht: Times Square. Het is echt niet te geloven hoeveel mensen daar rondlopen om dat ene beroemde uitzicht te zien. Ik moet bekennen dat het wel echt indrukwekkend was om dat een keer in het echt mee te maken!

De dag erop zijn we naar het American Museum of National History geweest. Eindelijk eens dinosaurussen in het 'echt' gezien :) ook nog rondgeslenterd door Macy's en half New York doorkruist op zoek naar de Apple Store. Die we overigens nog wel gevonden hebben: 33 blokken verderop...

Vandaag eerst naar het Metropolitan museum geweest voordat we op weg gingen naar het Yankee Stadium voor de match tussen de Yankees en de Chicago White Sox. Na aan half uur spelen begon het keihard te regenen waardoor de wedstrijd stilgelegd werd. Wij, als 'echte fans', bleven toch maar wachten tot de wedstrijd weer zou beginnen. Enfin, 2 uur later kwamen ze weer het veld op.. Uiteindelijk toch nog een leuke wedstrijd gezien, de Yankees hebben met 9-1 gewonnen!

Zo, dit was even in het kort hoe onze afgelopen dagen eruit hebben gezien. Morgenmiddag (voor jullie morgenavond laat) vliegen we door naar Los Angeles. Dan zal het tijdverschil nog groter worden (-9 uur). Over een paar dagen zal ik weer een nieuw reisverslag plaatsen en hopelijk al wat foto's!

We'll keep in touch.

Veel liefs,

Brigit (en Frie)

• 03 September 2013 - 07:25

Marian:

Geweldige ervaring voor jullie, op naar LA. Goede vlucht. Xx Xx

• 03 September 2013 - 10:03

Anita:

Hoi, jullie hebben al veel gezien zo in een paar dagen!
    Nog heel veel plezier
    Kijk al uit naar het volgende verslag!
    Groetjes X x

• 03 September 2013 - 14:08

Renske:

Klinkt allemaal erg leuk! Ben benieuwd hoe de verschillen tussen het oudere en jongere gezelschap is aan t eind vd vakantie! ;) geniet lekker verder! Xx

• 03 September 2013 - 19:31

Maria Van Oosterhout:

Hoi Brigit en Frie.

Wat een geweldig verhaal zeg, NY is inderdaad super leuk. Als ik jullie verslag lees komt alles bij mij ook weer naar boven. Dat vergeet je je hele leven niet meer en als je daar bent dan probeer je toch zoveel mogelijk te zien. Veel plezier en goeie reis verder, hartstikke leuk om wat te horen van jullie dikke kus

• 03 September 2013 - 19:31

Maria Van Oosterhout:

Hoi Brigit en Frie.

• 04 September 2013 - 11:52

Wil Antens:

Hoi Frie en Brigit,

Mooi verslag alvast. Laat je maar steeds verwonderen door al het mooie daar.
    Veel plezier !. Liefs, Wil.

• 05 September 2013 - 15:54

Marieke:

Heel gaaf! Ik kan nu al niet wachten op alles wat jullie in de tussentijd weer beleefd en gezien hebben, inclusief foto's natuurlijk!
    Liefs Marieke

• 06 September 2013 - 15:41

Elly:

Hé Frie (en Brigit)
    Zet hem op hè. Laat jij maar eens zien wat onze leeftijd in zijn mars heeft.
    Ben zelf geen steden-mens maar het klinkt indrukwekkend!
    Intussen rijden jullie al weer in een Amerikaanse bolide langs en door de mooiste plaatsen aan de westkust.
    Zie het voor me. Goeie muziek, keihard samen meezingen en intussen de was drogen aan een touwtje.!!
    Kom maar op met het volgende verslag (en foto's)
    Veel plezier.
    Liefs Elly

• 09 September 2013 - 19:10

Rini & Jeanne:

Hoi Brigit en Frie,
    Mooi verhaal al! We zijn benieuwd naar de foto's!
    Doe het rustig aan met de "oudere helft" hé Brigit!
    We kijken al uit naar het volgende verslag.
    Veel plezier saampjes!
    Groetjes, Rini & Jeanne